söndag 10 november 2013

Noel

Vår älskade lilla Noel har fått glasögon och det bästa med allt är att han älskar dom :-)
Vi fick vid 3-års kontrollen en remiss till ögon eftersom han skelade då han var trött. Väl där så visade det sig att han hade ett ganska kraftigt synfel. Under dessa 3,5 åren har vi inte märkt nått över huvud taget konstigt nog. Men ögonläkaren sa att barnen är fantastiska att anpassa sig vilket jag nu helt och hållet håller med om :-)
Men jag är så glad att han gillar dom. Det är det första han tar på sig på morgonen och det sista han tar av sig på kvällen, så han tycker nog att det är superskönt med glasögonen.

tisdag 20 augusti 2013

söndag 18 augusti 2013

Åter i vardagen

Då var vi åter i vardagen igen. Vi har gjort en arbets/dagisvecka redan och nästa är redan imorgon igen :-/.  Helgerna går verkligen fort.
Vi avslutade iaf vår semester med några dagar i Umeå hos Jossan, Daniel och Inez, lika trevligt att ses som alltid. Även Pernilla och Anton hann vi träffa en del :-) Vi hann även med ett besök på Nolia mässan. Fanns mycket att se men barnen tyckte det var roligast att titta på fordon av olika slag.

Nolia var stort så Noel blev glad över att få vila sina små ben lite genom att bli buren av faster
Pernilla ett tag :-)

Vi tog bussen in till stan när vi skulle på Nolia. Trots att Noel ser närmast skräckslagen ut på kortet tyckte båda barnen att det var en spännande resa (hemma i lilla Solle åker man näst intill aldrig buss, så dom blev glada när vi bestämde oss för buss isf bil) :-)

tisdag 6 augusti 2013

Djurpark

Idag har vi verkligen varit en heldag på djurparken, vi var där när dom öppnade och gick 5 min innan stängning :-) Vi kikade på alla djur, åkte djurparkståg med guidning runt parken och sist men inte minst lekte vi på lyckolandet. Där fanns allt från lotterier, karuseller, linbanor, studsmattor, trampbåtar mm. Det var inte svårt att fördriva tiden där iaf. Barnen var mer än nöjda då vi åkte...

Imorgon lämnar vi fina Ansia camping och åker vidare mot Umeå för att hälsa på Jossan, Daniel och Inez i några dagar :-)
Bjuder på några bilder från dagen:

Melwin ska mata en stooor älg med ett litet grässtrå :-)

Här spanar vi på alla fina björnar.

Tigerbåt var spännande...

Melwin och Noel står och spanar efter sälar :-)

Här är, enligt Melwin, den häftigaste renen som finns..
I väntan på att djurparkståget ska starta. (Melwin ville inte ha sin keps, så Noel tyckte han kunde ha två)  :-)

Här är grabbarna på väg till grannstugan där de funnit sig vänner. Enda problemet är att dom är norrmän så de har lite svårt att förstå varandra ibland. Men vad gör väl det... :-)

måndag 5 augusti 2013

Njuter...

Efter en hel dag på Ansia Badpark njuter vi nu av denna utsikt från vår altan på stugan.

Det har verkligen varit toppenväder idag. Vi kom fram vid 11 till Lycksele, åkte direkt till badparken där vi var fram till stängning. Efter det blev det incheckning och restaurangbesök. Sedan har vi bara njutit av vår semester. Barnen har nyss somnat och laddar inför djurparksbesök imorgon...